4 Nisan 2014 Cuma

kalip cikarma

Oglumun piyesleri icin kiyafet dikiyorum demistim onun kalibini ciksrmayi dilim dondugunce anlatacagim
Herkes kendine gore hazir kalip bulamiyor ya gomlek yada bluzlarimizdsn cikariyoruz benimde kendim icin cikardigim ve herseye kullandigim yada model degistirip uyguladigim kaliplarim var
Haydi baslayalim
İlk once olcu aliyorsunuz

elbisenin genisligini 50 cm dersek kalca olcusunden (38 cm) 12 cm fazla 6 cm iki kenardan isaretleyip boy olcusuyle orantilayip tekrar isaretliyoruz 
Bu isaretler bizim kalibimiz sinirlarini belirleyecek 

kalca olcusunden omuz olcusunu cikarip yarisi iki kenardan olak uzere isaretliyoruz

Ben genelde kaliplaRi ikiye katlayip calisiyorum Omuz  toplam olcusunu tabii yarisi isaretledik  5cm İlerisi kalca olcusu İki olcu arasina kol oyuntusunu ciziyorsunuz














Kol oyuntusunu cizdikten sonra bel oyuntusunu cizip boy olcudune gore asagi dogru ciziminizi bitiriyorsunuz kalibinizi kesip kstli bir sekilde kumasi da katlayarak kalipdan yaklasik iki cm fazlasiyla kesiyoruz kalip kaymamasi icin igneyelim 
Elbisenin on yakasi ile arks yakasi ayni oyuntuda olmamali buna dikkat etmeliyiz ve geldik kollara farketti iseniz iki kolu birden kestim kumas kaymiyorsa bu kesimler kolaylastiriyor isimizi kol kalibi cikarmadim elbisenin kol oyuntusunu katli yere yerlestirip kestik 
Ay ne zormus dikis anlatmak ben bu ise pek girismezdim aslinda nasil kalip cikarttigimi soran arkadaslar oldu bende anlatabildim mi bilemiyorum ama kac gundur yaziyorum bilemezsiniz bu saatte yayinlamamdan da anlasilacagi üzere herkesi uyuttum (minik kizim,oglum ve esim) ogle firsat bulabildim 
Herkese iyi geceler
A bu arada ne zamandir istedigim prova mankenini siparis ettim cok mutluyum artik kiyafetlerimi kombinleyip yayinlayacagim

1 yorum:

  1. Merhaba blogunuz takipteyim.
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim :)
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Beğendi iseniz yorumunuzu bekliyorum :-)
Blog yorumcusu değilseniz yorum bırakabilmek için"yorumlama bicimi"bölümündeki adi seçip url yi boş bırakip yorum yapabilirsiniz.şimdiden teşekkür ediyorum. :-)